Stats Of Hits

1p


A gyári kábelezés utólagos pótlása GC, GL és GLX felszereltségü IGNIS -ek esetében!


Miután át lett alakítva az IGNIS világításkapcsolója és bele lett építve az első ködlámpa nyomógombja, hozzáfogtam az első ködlámpa beépítéséhez.

Vásároltam egy utángyártott ködlámpát (14500.- forint), először ezt vettem szemügyre.

6j 9j

A lámpák első ránézésre is tetszetős darabok voltak, de mint mindenhol itt is a méret a lényeg.


Ezután két megoldás közül választhattam, amikor a helyére akartam rakni a lámpatesteket, egyik az amikor leszedem a teljes lökhárítót. A másik megoldás, - én ezt választottam - amikor csak a kerékjáratban lévő doblemezt tartó patentokat vettem ki és a doblemezt hátrahúzva, persze a kereket kifordítva, csavartam ki a fekete takaró műanyag csavarjait , szám szerint kétszer 3db-ot és a helyére beillesztettem a lámpatesteket, amik teljesen passzoltak az előre kiképzett helyre, majd becsavaroztam őket a helyükre. Ha te is ezt a második megoldást választanád, jó ha tudod, hogy ehhez a mutatványhoz marokcsavarhúzó és nőgyógyász kéz kell :)

Ezután a patentokat nem raktam vissza a helyükre, ez a munkafolyamat még ráért.


Suzuki bontóba vásároltam relét a ködlámpához 800.- forintért és 15A-es kék színű biztosítékot.

8j 4j

Ezeken kívül szükségem volt még csatlakozó sarukra (különböző méretűekre) és vezetékekre. A sarukat autósboltban vásároltam, vezetékem volt itthon.

Most a motortérben lévő kisebbik biztosítékdoboz következett. Ebben foglal majd helyet ugyanis az első ködlámpának a reléje és a hozzá tartozó biztosíték is.

2j 3j


Ezután elkezdtem beépíteni a dolgokat a helyükre:

Először is áramtalanítottam az IGNIS -t. leszedtem a negatív akkumulátor sarut az akkumulátorról.

Ez nagyon fontos dolog, mert az elektromos hálózathoz csak ezután szabad nyúlni!

Ehhez csak azután fogtam hozzá, miután meggyőződtem arról, hogy megvan a gyári Blaupunkt rádió pici papírja, amin rajta van a rádió CODE -ja, mert az akkumulátor saru visszarakása és a rádió bekapcsolása után kérni fogja a rádió!

Mivel az IGNIS -ekben nincs előkészítve a ködlámpa helye (kábelek, relé, biztosíték stb, ezt mind pótolni kell a beépítésnél.

Készítettem egy kapcsolási rajzot, hogy mit hova kell tenni és mit, mivel kell összekötni.

Az összes piros nyilacskával jelölt vezetéket neked kell utólag beépíteni, azért, mert a gyárban kölcséghatékonyság címszóval ezeket nem építették be sajnos.


10j 11j

Következzen 15A-es (kék) biztosíték (a rajzon bekarikázott 1 -essel van jelölve), ennek a +12V-ra menő lába be van kötve gyárilag, nem kell foglalkozni vele.

A másik lábát egy kis saruval indulva egy vékonyabb vezetékkel a relé 4-es lábára (ez csak vezérlő jel) és egy vastag, 1,5 négyzetmilliméteres vezetékkel a relé 1-es lábára (ez a kapcsolt +12V, ezen folyik az első ködlámpák árama majd) kötöttem, természetesen itt is sarukat használva. Ez a két vezeték a rajzon szürke színnel van jelölve.

7j

Ezután a kocsiszekrényben megkerestem ezt a csatlakozót. Meg is találtam a kormányoszlop mellett kicsit balra, a műszerfal alatt.

A csatlakozópár egy konzolra felszerelve ott figyelt. Ezen a konzolon több csatlakozó is megtalálható, de ez kék színű és kétszer 11db vezeték megy hozzá. Megkerestem azt a kettő vezetéket, amelyikre nekem szükségem volt. Ezek a csatlakozó szélétől, a második helyen voltak egymással szemben.

A 10-es lábára menő vezeték sárga színű és fekete csík van rajta. Megblankoltam a vezetéket és egy másik vezetéket forrasztottam hozzá (nem kell vastag legyen, csak jel vezeték) és ezután jól leszigeteltem. Ezt a vezetéket a homlokfalon lévő gumidugón keresztűl dugva kivezettem a motortérbe, majd a relé 3-as lábára rögzítettem egy saruval.

Ugyanezt megtettem a csatlakozó 21-es lábára menő vezetékkel is (ez a vezeték világoszöld), de ezt a relé 2-es lábához vittem. Erre is raktam sarut, de ebbe a saruba beleraktam még két vastag (1,5 négyzetmilliméteres) vezetéket is. Ezen a vezetéken (a rajzon világoszöld) kapják majd az első ködlámpák a kapcsolt +12V-ot.
Miután ezzel is megvoltam, bandázsszalaggal betekertem az általam behúzott két vezetéket ami a műszerfal alól a motortérbe megy a homlokfalban (tűzfalban) lévő gumidugón keresztűl.

A már beépített, utángyártott ködlámpa csatlakozójának érintkezői közül a testelést hozzákötöttem mindkét oldalon a kocsiszekrényhez vastag, 1,5 négyzetmilliméteres vezetékkel (a rajzon feketével van jelölve) a végén szemes saruval (ez megy a földelő csavarok alá).

A beépített relé 2-es lábáról, a saruból jövő két vastag kábelt (a rajzon világoszöld) elvittem a ködlámpákhoz és csatlakoztattam a ködlámpa csatlakozójának másik érintkezőjéhez.

Miután mindennel elkészültem, ellenőriztem a bekötéseket, hogy a rajz szerint készült-e el a kivitelezés.

Ezt te is tedd majd meg (akár kétszer is megteheted), ez nagyon fontos dolog!

Amikor mindent rendben találtam a bandázsszalaggal betekertem az első ködlámpához menő vezetékeket is, majd rögzítettem, hogy ne mozogjon a motortérben szabadon.
Visszaraktam az akkumulátor saruját és kipróbáltam az első ködlámpanyomógomb működését.

... és lőn világosság ...

Miután láttam, hogy minden rendeltetésszerűen működik, visszaraktam a kerékdobban lévő takarólemez műanyag patentjait is.

Ezzel el is készült a beépítés!

Ha úgy döntesz te is esetleg netán, hogy neked is kell ilyen az IGNIS -edbe, nyugodtan állj neki, az eredmény garantált!

De, ha mégsem mersz nekikezdeni, vagy valahol útközben elakadnál, vagy nem értesz ennyire az elektronikához,

írj nekem egy e-mailt bátran és segítek neked!



4p



2p                    3p