Megkért egy CARtárs, hogy segítsek neki lecserélni a féktárcsákat, mert négyéves lesz a gépsárkány és a műszaki vizsgán nem fogadják már el a féktárcsák vastagságát, mert 15mm alatt vannak. A fékpofákat még nem kellett cserélni, azok bőven a minimum határ fölött voltak. A féktárcsákat nem volt bonyolult dolog lecserélni.
Gondoltam csinálok néhány képet és segítség képpen felrakom ide, hátha valaki még egyszer hasznát veszi.
Először a kerékcsavarokat meglazítottuk, majd miután kiékeltük a túloldali kerekeket, megemeltük a kocsiszekrényt.
A kocsiszekrény megemelése után tartóbakokat raktunk alá, hogy ne csak az emelő tartsa az IGNIS súlyát. (Ez nem látszik a képen), de fontos!!!
Ezután kitekertük a kerékőr tőcsavarját is.
A féktárcsának a gyári vastagsága kb. 17mm és minimum 15mm-nek kell lennie.
Mivel ezeknél a tárcsáknál nem volt meg a 15mm, cserére szorultak a vizsga elött.
A féknyereg leszereléséhez szükség van egy “E18” -as torx fejre. Enélkül nem megy a dolog.
Először az alsó, majd a felső torx csavart távolítottuk el.
Közben tartva a féknyerget, hogy ne húzza a fékcsövet még véletlenül sem.
Ezután kettő darab M8 -as csavart betekertünk a pirossal bekarikázott helyekre, amit direkt a féktárcsa lehúzására raktak oda segítség képpen.
Ezután az új féktárcsa felkerült a helyére, amit a két darab M6 -os süllyesztett fejű csavarral rögzítettük.
A csavar mielött a helyére került, kapott egy kis szilikonzsírt.
Majd visszakerült a féknyereg is! Leellenőriztük, hogy minden csavar a helyén van-e, ezután készre húztuk őket.
A kerékőr csavarját is visszaraktuk és azt is meghúztuk.
Visszaraktuk a kereket, majd egy képzeletbeli nyolcas vonala mentén meghúztuk a csavarokat.
Leeresztettük a talajra az IGNIS-t és a kerekek csavarjait véglegesre húztuk, majd néhány kilóméter megtétele után ismét ellenőriztük a csavarok meghúzását. Ez nagyon fontos dolog!!!


Stats Of Hits