Stats
Of Hits
Az IGNIS belsővilágításának
korszerűsítése LED-ek segítségével
Az Ignisklubban (www.ignisklub.hu) van egy
kedves Facanhazy nicknevű CARtársam és
van neki egy kedves nagynénije Zsuzsi.
Kettőjüknek van egy remek gépsárkánya, akit
Rézinek hívnak. Rézi egy kolbászzsír metál
IGNIS.
A bevezető után következzen a lényeg!
Miki megkeresett azzal az ötlettel, hogy
Rézibe kellene valami normális világítás, mert
az eredeti világítás az nem valami “fényes”.
Tudjátok, hogy miröl is beszélek, mert
sajnos az IGNIS-ekben a kettő darab
SOFITA izzó, egyik elöl, másik hátul,
nem ad valami nagy fényt.
A hátsó izzó elvileg a csomagteret kéne
megvilágítsa, de ez azért nem sikerülhet
neki, mert a kalaptartó közbeszól.
A Japánban gyártott IGNIS-ekben is itt,
hátul középen fent a tetőkárpitban van a
csomagtér világítás, ott viszont nincs
kalaptartó benne gyárilag. Így a “fényár”
közvetlenül simogatja a csomagteret.
Meg aztán az utastérben sincs valami
fényár.
Ezen akartunk változtatni.
A modern kor elektronikai elemeit
felhasználva teleraktam Rézit minden
földi jóval.
Na de lássuk már végre a képeket!
De még mielőtt jönnének a képek, beszélnem
kell egy nagyon fontos dologról, amit a
tuningolók nem tudnak, nincsenek vele
tisztában. Mégpedig arról, hogy a drágán
megvásárolt LED-es helyzetjelzők, LED
csíkok, amit sokan nappali fénynek
használnak, azért mennek idő előtt tönkre (
néhány led villog, vagy esetleg néhány led
kialszik a sokból ), mert nincsenek stabil tápról
járatva.
Ahogy megveszi a tuningoló a LED-es
fényforrást, csak ráköti a gépkocsi elektromos
hálózatára ( 12V ) és kész ( szerinte ).
EZ ÓRIÁSI HIBA!
Ugyanis a gépkocsi elektromos hálózatában
vannak induktív fogyasztók, úgymint,
ablaktörlőmotor, különböző relék, stb., melynek
kikapcsolásakor néhány tízvoltos, pár
milliszekundum idejű feszültségtüskék
keletkeznek. Ezt a több tízvoltos tüskét a LED
nem viseli el és tönkremegy.
Ezért először biztosítani kell a LED-eknek a
negfelelő tápfeszültségek!
Így biztosítható a hosszú (több tízezer órás)
működési idő!
Na, de most már tényleg következzenek a
képek!
Mindegyik ajtó kapott egy-egy LED-et,
amik megvilágítják a lábteret bent...
és “pocsolya világítás”-ként funkcionálnak
nyitott ajtók esetében.
Aztán kerültek LED-ek a
csomagtérajtóba is. Szám szerint 4db.
Ez a 4db LED már jól bevilágít a
csomagtartóba is, pótolván a
kalaptartó felett világító SZOFITA izzó
hiányzó fényét.
Ez a 4db csomagtérajtóba rakott LED
jól bevilágítja az IGNIS mögötti részt
is olyan 3m sugaru körben.
Még 4db LED került ezen kívül a
csomagtartóba, hogy teljes legyen a
fényár.
Rézi kapott még előre piros
“Lábtérvilágítás”-t is gazdája kérésére.