Stats Of Hits

0p


A következő leírást jó egynehány évvel ezelőtt kaptam E-Mailben egy kedves CARtárstól, amit  ezúton is köszönök neki,  nagy hasznát vettem.


IGNIS  (GC, GL, GLX)  szárnyszerelés


1. A szárnyon lévő pöcök lecsípése (levágása), szintig csiszolása (faragása). Javítófestékkel  lefesteni nem muszáj, úgysem látszik majd. 

2. A szárny illesztése a hátsó ajtóra (adja a formája) jobbról-balról, alulról-felülről beállítani,  mérni, majd az illeszkedő részt körberajzolni (pl. színes ceruza) a lényeg, hogy ne karcoljon.  (két emberes meló). 

3. A lyukhelyek meghatározása, kifúrása (ez a lefontosabb). 

- a hurkapálcára celluxot tekertem olyan vastagon, hogy a szárnyon levő M6-os csavar helyére  kicsi szorulással be lehessen tolni. Ilyenből 4 db 8 mm-es kell, ezt kell betolni a csavar  helyére úgy, hogy kb. 2  mm kiálljon. Ezt a kiálló végre üvegfestékből vagy temperából egy  pöttyöt nyomunk..
- a szárny illesztése a rajzolathoz (két emberes meló szintén) – a lenyomat adja a furat a helyét  (ha elmozdul törlés és lehet újból, méréssel is ellenőrizni, javítani) nálam ezt nem kellett,  ügyesek voltunk… 
- a furat helyének megjelölése: pontozás (hogy ne csússzon el a fúró) 
- előfúrás 3-as fúróval ( ÓVATOSAN!!! jó kemény! ) 
- fúrás 6,2 – 6,5-ös fúróval, majd sorjázás (pl. 8-9-es fúróval) - célszerű félig nyitott ajtónál végezni (valaki fogja) a fúró túlcsúszása miatt biztonság!! 
- csavarok: M6-os, szárnyban a menethossz : 8 mm (+tömítés 1 mm)       alátét vastagsága: x mm      lemez vastagsága: 0.6 mm,  

Ezek összege adja a csavar menethosszát! (próba összecsavarozással meg lehet határozni a  menethosszat! AJÁNLOTT! 

Ha nem passzol a furat helye, egy kicsit nagyobb fúróval (pl. 7-es) megnagyobbítjuk a lyukat  (nem fog látszani és nem fog lötyögni) Nálam is kellett (4-ből 1-et) nagyobbítani.   

Én krómozott, M6-os, hatlapfejű csavart és nagy átmérőjű alátétet használtam. (az autón több  helyen is van hasonló alátét 5-5 Ft/db). 

4. Végső szerelés: Ragasztó FBS (tubusos, bőven marad belőle) 

- a szárnyon lévő szigetelőcsíkon belülre kenni tubusból a ragasztót 
- a karosszérián a furatok köré, kívül-belül nyomjunk ragasztót, belül az alátét alatt ez lesz a  tömítés (A víz se ki, se be).
- mehet az összecsavarozás, igazítás készre húzás 
- a ragasztót az alátétről, csavarfejről ledörgölni kézzel (könnyen lejön, gumis.) 
- ezután le lehet festeni, aki akarja (az előző sor fontos, mert ledobja a festéket!)

Összességében, IGEN-IGEN jól sikerült és jól is néz ki! (1,3 GC-s grafit szürke)!!  Méretpontosság: 0,5 mm szemmel nem lehet megállapítani az eltérést gyári sem pontosabb  SŐT!!!

Íme a méretek: (Ellenőrizendő!!!! A szélek miatt (legömbölyítve)).



3j


Sok sikert a  szereléshez!!!

Üdv.: Gergely János



2j     1j




4p



2p                    3p