A következő leírást jó egynehány
évvel ezelőtt kaptam E-Mailben egy kedves CARtárstól, amit
ezúton is köszönök neki, nagy hasznát vettem.
IGNIS (GC, GL,
GLX) szárnyszerelés
1. A szárnyon
lévő pöcök lecsípése (levágása), szintig csiszolása (faragása).
Javítófestékkel lefesteni nem muszáj, úgysem látszik
majd.
2. A
szárny illesztése a hátsó ajtóra (adja a formája) jobbról-balról,
alulról-felülről beállítani, mérni, majd az illeszkedő részt
körberajzolni (pl. színes ceruza) a lényeg, hogy ne
karcoljon. (két emberes meló).
3. A
lyukhelyek meghatározása, kifúrása (ez a lefontosabb).
- a
hurkapálcára celluxot tekertem olyan vastagon, hogy a szárnyon levő
M6-os csavar helyére kicsi szorulással be lehessen tolni.
Ilyenből 4 db 8 mm-es kell, ezt kell betolni a csavar helyére
úgy, hogy kb. 2 mm kiálljon. Ezt a kiálló végre üvegfestékből
vagy temperából egy pöttyöt nyomunk.. - a
szárny illesztése a rajzolathoz (két emberes meló szintén) – a lenyomat
adja a furat a helyét (ha elmozdul törlés és lehet újból,
méréssel is ellenőrizni, javítani) nálam ezt nem kellett,
ügyesek voltunk… - a furat
helyének megjelölése: pontozás (hogy ne csússzon el a fúró) -
előfúrás 3-as fúróval ( ÓVATOSAN!!! jó kemény! ) - fúrás
6,2 – 6,5-ös fúróval, majd sorjázás (pl. 8-9-es fúróval) - célszerű
félig nyitott ajtónál végezni (valaki fogja) a fúró túlcsúszása miatt
biztonság!! -
csavarok: M6-os, szárnyban a menethossz : 8 mm (+tömítés 1
mm) alátét
vastagsága: x mm
lemez vastagsága: 0.6 mm,
Ezek
összege adja a csavar menethosszát! (próba összecsavarozással meg lehet
határozni a menethosszat! AJÁNLOTT!
Ha nem
passzol a furat helye, egy kicsit nagyobb fúróval (pl. 7-es)
megnagyobbítjuk a lyukat (nem fog látszani és nem fog
lötyögni) Nálam is kellett (4-ből 1-et)
nagyobbítani.
Én
krómozott, M6-os, hatlapfejű csavart és nagy átmérőjű alátétet
használtam. (az autón több helyen is van hasonló alátét 5-5
Ft/db).
4. Végső
szerelés: Ragasztó FBS (tubusos, bőven marad belőle)
- a
szárnyon lévő szigetelőcsíkon belülre kenni tubusból a
ragasztót - a
karosszérián a furatok köré, kívül-belül nyomjunk ragasztót, belül az
alátét alatt ez lesz a tömítés (A víz se ki, se be). - mehet
az összecsavarozás, igazítás készre húzás - a
ragasztót az alátétről, csavarfejről ledörgölni kézzel (könnyen lejön,
gumis.) - ezután
le lehet festeni, aki akarja (az előző sor fontos, mert ledobja a
festéket!)
Összességében,
IGEN-IGEN jól sikerült és jól is néz ki! (1,3 GC-s grafit
szürke)!! Méretpontosság: 0,5 mm szemmel nem lehet
megállapítani az eltérést gyári sem pontosabb SŐT!!!
Íme a
méretek: (Ellenőrizendő!!!! A szélek miatt (legömbölyítve)).