A
Magyarországon gyártott SUZUKI IGNIS világításkapcsolójában
az első ködlámpa nyomógombjának pótlása
A
kapcsoló átalakítása azért volt szükséges, mert a bontókban az olyan
világításkapcsoló, amelyikben gyárilag benne van mind a két
ködlámpanyomógomb, az első és a hátsó is, használtan 12.000.-
forint körül van, viszont itt nem veszik meg tőlem az egygombos kapcsolómat,
mert az nem kell nekik. Mit is kezdenének vele?!!! Az új,
kétgombos világításkapcsoló 28.500.- forint körül
van. Na
mondom magamban, itt az ideje kiszedni a sajátomat és átalakítani, beépíteni
az első ködlámpának a nyomógombját is. Ha nem
lett volna meg a CODE, akkor meggondoltam volna a dolgot alaposan
mielőtt hozzákezdtem volna! A szervizek ezt a négyjegyű számot utólag 5 - 10
ezer forint közötti áron mondják csak meg a tulajdonosnak! Viszont az Ignisklub tagjai ingyen juthatnak hozzá ehhez a négy
számjegyhez a klub keretein belül! Persze a pici papírdarab ott lapult az
IGNIS szervizkönyvében szerencsére, így nem volt gond vele! A kapcsoló kiszedéséhez 2db régi telefonkártyát
használtam, mert ezek viszonylag kemények a kapcsoló oldalából kiálló fém
fülecskék benyomásához, viszont elég puhák ahhoz, hogy ne sértsék meg a
műanyag műszerfalat. Az előző képen látható, hogy a fém fülecskék a
forgatógomb tengelyével körülbelül egy magasságban vannak. Miután
az ábrán látható módon sikerült a telefonkártyákkal
a fém füleket benyomni, a világításkapcsolót ki lehetett húzni a helyéről. Szétszedtem a kapcsolót egy kiscsavarhúzó segítségével. Az
oldalfalat először az egyik oldalon, majd a másik oldalon emeltem le a
rögzítő fülecskékről, vigyázva arra, hogy az előző oldalon nehogy vissza akadjanak a fülek. Ezután széthúztam a kapcsolót. Ezt akkor lehet könnyen
megtenni, ha a forgókapcsoló kikapcsolt állásban van. A piros nyilacska által jelölt karmocskából kiakasztottam
a panelt, de vigyáznom kellett arra, hogy a kapcsoló ilyen helyzetben legyen,
mert különben … |
… ez a hét darab rugó ezer fele pattogott volna el. (Na jó
bevallom őszintén legelső szétszedés alkalmával meg is
tették. Alig találtam meg kettőt közülük.) A panelen erről a négy forrpontról eltávolítottam a
forrasztóónt, hogy előtűnjenek a már gyárilag kifúrt lyukak. Ezután a megtisztított helyre egy ugyanolyan nyomógombot
raktam, mint a hátsó ködlámpa nyomógombja. Ezt a gombot be lehet szerezni újonnan
elektronikai alkatrészboltban 50-60.- forintért, vagy régi videó magnóból
lehet kibányászni ha már nincs rá szükség. Itt látható az utólag beforrasztott nyomógomb. Ezután következett a gombsapka átalakítása, kipótlása. Egy kicsit közelebbről nézve a két gombsapkát, már
látszott, hogy lesz ebből valami. Ezen a ponton kicsi csavarhúzó segítségével óvatosan
feszítve a gombot kitoltam egy nagyon picit, majd a másik oldalon is ezt
megtettem és ekkor a gombsapka elkezdett előre kicsúszni. Azonban a gombsapka kiemelését óvatosan csináltam, mert az itt lévő pici rugók is messzire tudnak
ám ugrani! Ezt
megtettem a másik gombsapkával is. Az alatt sajnos nincsenek rugók, pedig jó
lenne, ha lennének. Láttam, hogy a két sapka abban különbözik egymástól, hogy
az első ködlámpanyomógomb helyén lévő műanyag gombsapka pereme nagyobb. Ezt
lereszeltem mindkét végén. Ezután lemértem a gombsapkából kinyúló műanyag
hosszát és műanyag rudacskából levágtam egy hasonló méretű darabot, majd
beleragasztottam a másik gombsapkába. Másnap mikor megkötött rendesen a
ragasztó, méretre reszeltem a műanyag rudat. Ezután kerestem két hasonló rugót, mint az eredeti, nem
volt könnyű, de egy rugóbolt meglátogatásával ez sem tűnik nehéz feladatnak
persze. A
mérete: kb. 19mm hosszú és 2mm átmérőjű. A két kis rugót a helyére raktam és
visszaraktam a már átalakított nyomógombot a helyére. Már kész is volt a
teljes értékű első ködlámpa nyomógomb. Na jó, nem teljes értékű, mert az első
ködlámpa ikonja nincs a gombsapkán, na de annyi baj legyen! Ezután
következett a világítás színének a megváltoztatása fehérről pirosra, hogy ne üssön el a
színe a műszerfalvilágítás színétől. De ez már egy másik történet … Erről itt olvashatsz! KaCsa |