A Magyarországon gyártott SUZUKI IGNIS világításkapcsolójában az első ködlámpa nyomógombjának pótlása

 

 

 

A kapcsoló átalakítása azért volt szükséges, mert a bontókban az olyan világításkapcsoló, amelyikben gyárilag benne van mind a két ködlámpanyomógomb, az első és a hátsó is, használtan 12.000.- forint körül van, viszont itt nem veszik meg tőlem az egygombos kapcsolómat, mert az nem kell nekik. Mit is kezdenének vele?!!!

 

Az új, kétgombos világításkapcsoló 28.500.- forint körül van.

 

Na mondom magamban, itt az ideje kiszedni a sajátomat és átalakítani, beépíteni az első ködlámpának a nyomógombját is.

 

 

Ha nem lett volna meg a CODE, akkor meggondoltam volna a dolgot alaposan mielőtt hozzákezdtem volna! A szervizek ezt a négyjegyű számot utólag 5 - 10 ezer forint közötti áron mondják csak meg a tulajdonosnak! Viszont az Ignisklub tagjai ingyen juthatnak hozzá ehhez a négy számjegyhez a klub keretein belül! Persze a pici papírdarab ott lapult az IGNIS szervizkönyvében szerencsére, így nem volt gond vele!

 

A kapcsoló kiszedéséhez 2db régi telefonkártyát használtam, mert ezek viszonylag kemények a kapcsoló oldalából kiálló fém fülecskék benyomásához, viszont elég puhák ahhoz, hogy ne sértsék meg a műanyag műszerfalat. Az előző képen látható, hogy a fém fülecskék a forgatógomb tengelyével körülbelül egy magasságban vannak.

 

Miután az ábrán látható módon sikerült a telefonkártyákkal a fém füleket benyomni, a világításkapcsolót ki lehetett húzni a helyéről.

 

Szétszedtem a kapcsolót egy kiscsavarhúzó segítségével.

 

Az oldalfalat először az egyik oldalon, majd a másik oldalon emeltem le a rögzítő fülecskékről, vigyázva arra, hogy az előző oldalon nehogy vissza akadjanak a fülek.

 

Ezután széthúztam a kapcsolót. Ezt akkor lehet könnyen megtenni, ha a forgókapcsoló kikapcsolt állásban van.

 

 

 

 

 

A piros nyilacska által jelölt karmocskából kiakasztottam a panelt, de vigyáznom kellett arra, hogy a kapcsoló ilyen helyzetben legyen, mert különben …

 

 

 

ez a hét darab rugó ezer fele pattogott volna el.

 

(Na jó bevallom őszintén legelső szétszedés alkalmával meg is tették. Alig találtam meg kettőt közülük.)

 

 

 

A panelen erről a négy forrpontról eltávolítottam a forrasztóónt, hogy előtűnjenek a már gyárilag kifúrt lyukak.

 

 

 

 

 

 

Ezután a megtisztított helyre egy ugyanolyan nyomógombot raktam, mint a hátsó ködlámpa nyomógombja. Ezt a gombot be lehet szerezni újonnan elektronikai alkatrészboltban 50-60.- forintért, vagy régi videó magnóból lehet kibányászni ha már nincs rá szükség.

 

Itt látható az utólag beforrasztott nyomógomb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezután következett a gombsapka átalakítása, kipótlása.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy kicsit közelebbről nézve a két gombsapkát, már látszott, hogy lesz ebből valami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezen a ponton kicsi csavarhúzó segítségével óvatosan feszítve a gombot kitoltam egy nagyon picit, majd a másik oldalon is ezt megtettem és ekkor a gombsapka elkezdett előre kicsúszni.

 

 

Azonban a gombsapka kiemelését óvatosan csináltam, mert az itt lévő pici rugók is messzire tudnak ám ugrani!

 

Ezt megtettem a másik gombsapkával is. Az alatt sajnos nincsenek rugók, pedig jó lenne, ha lennének.

 

 

 

 

Láttam, hogy a két sapka abban különbözik egymástól, hogy az első ködlámpanyomógomb helyén lévő műanyag gombsapka pereme nagyobb. Ezt lereszeltem mindkét végén. Ezután lemértem a gombsapkából kinyúló műanyag hosszát és műanyag rudacskából levágtam egy hasonló méretű darabot, majd beleragasztottam a másik gombsapkába. Másnap mikor megkötött rendesen a ragasztó, méretre reszeltem a műanyag rudat.

 

Ezután kerestem két hasonló rugót, mint az eredeti, nem volt könnyű, de egy rugóbolt meglátogatásával ez sem tűnik nehéz feladatnak persze.

 

http://www.rugokeszites.hu/

 

A mérete: kb. 19mm hosszú és 2mm átmérőjű. A két kis rugót a helyére raktam és visszaraktam a már átalakított nyomógombot a helyére. Már kész is volt a teljes értékű első ködlámpa nyomógomb. Na jó, nem teljes értékű, mert az első ködlámpa ikonja nincs a gombsapkán, na de annyi baj legyen!

 

Ezután következett a világítás színének a megváltoztatása fehérről pirosra, hogy ne üssön el a színe a műszerfalvilágítás színétől.

 

 

De ez már egy másik történet …  Erről itt olvashatsz!

 

 

 

 

KaCsa

 

kacsa.ignis@freemail.hu

 

 

 

- VISSZA A FŐOLDALRA -

 

 

 

 

 

 



Stats Of Hits