- Az egyik és legolcsóbb, ha veszel egy fekete műanyagból készült utángyártott kilincset és ezt rakod a
helyére.
- A másik ha színrefújt eredetit veszel egy márkakereskedésben.
- A harmadik, nem is a legdrágább változat ha aluminiumból készített, feketére lefújt kilincset veszel,
vagy ugyanitt alapozóval lefújtat és ezt olyan színre fújod, amilyenre csak akarod.
Ez az utolsó verzió örök élet szerintem, plusz egy nap, ez nem törik el, hiába rángatod majd.
- Ezen a képen is látszanak a patetntek (törtpiros színűek),
amik tartják a műanyag kárpitot.
- Ezután egy csőkulcs segítségével már el lehet távolítani
az anyákat is amik még tartják a letört kilincsdarabokat.
- Ha ez is megvan lehet azon gondolkodni, hogy mi
kerüljön a helyére a törött kilincsnek.
Gondolom több ilyen IGNIS-t is láttatok már ami így járt, hogy letört a csomagtér ajtajának kilincse. A
történet ott kezdődik, hogy a tőcsavarok a sok éves használattól kilazulnak a műanyagból és ezért egy
idő után nem tartják a kilincset magát, teljes szélességében. Ekkor elég egy kisebb ráncigálás, rántás és
eltörik a műanyagból készült kilincs.
Ennek a cseréjéhez szeretnék egy kis segítséget nyújtani, képekkel gazdagítva.
- Mivel ez a már törött műanyag kilincs belülről van az
ajtóhoz fogatva 4 darab anyacsavarral, le kell szedni a
belső műanyag borítást az ajtóról, hogy a bentmaradt
csavarokat el tudjuk távolítani és egy másik kilincset
tudjunk a helyére rakni.
- Ki kell nyitni a csomagtérajtót!
- Egy PH2 -es csillagcsavarhúzóval ki kell csavarni kettő
darab csavart, a jobb és a bal oldalról is!
- Majd egy határozott mozdulattal a műanyag kárpitelemet
meg kell húzni lefele, előbb az egyik, aztán a másik
oldalon is. Ezt a műveletet nem árt bent csinálni valami
melegebb helyen, mert a hidegben könyebben eltörhetnek
a műanyag patentok, amiből 9 darab tartja a műanyag
kárpitelemet a helyén.