Stats Of Hits
Az IGNIS belsővilágításának korszerűsítése LED-ek segítségével Az Ignisklubban (www.ignisklub.hu) van egy  kedves Facanhazy nicknevű CARtársam és  van neki egy kedves nagynénije Zsuzsi.   Kettőjüknek van egy remek gépsárkánya, akit  Rézinek hívnak. Rézi egy kolbászzsír metál  IGNIS.  A bevezető után következzen a lényeg!  Miki megkeresett azzal az ötlettel, hogy  Rézibe kellene valami normális világítás, mert  az eredeti világítás az nem valami “fényes”.  Tudjátok, hogy miröl is beszélek, mert  sajnos az IGNIS-ekben a kettő darab  SOFITA izzó, egyik elöl, másik hátul,  nem ad valami nagy fényt.  A hátsó izzó elvileg a csomagteret kéne  megvilágítsa, de ez azért nem sikerülhet  neki, mert a kalaptartó közbeszól.  A Japánban gyártott IGNIS-ekben is itt,  hátul középen fent a tetőkárpitban van a  csomagtér világítás, ott viszont nincs  kalaptartó benne gyárilag. Így a “fényár”  közvetlenül simogatja a csomagteret.  Meg aztán az utastérben sincs valami  fényár. Ezen akartunk változtatni.  A modern kor elektronikai elemeit  felhasználva teleraktam Rézit minden  földi jóval.  Na de lássuk már végre a képeket!  De még mielőtt jönnének a képek, beszélnem  kell egy nagyon fontos dologról, amit a  tuningolók nem tudnak, nincsenek vele  tisztában. Mégpedig arról, hogy a drágán  megvásárolt LED-es helyzetjelzők, LED  csíkok, amit sokan nappali fénynek  használnak, azért mennek idő előtt tönkre (  néhány led villog, vagy esetleg néhány led  kialszik a sokból ), mert nincsenek stabil tápról  járatva. Ahogy megveszi a tuningoló a LED-es  fényforrást, csak ráköti a gépkocsi elektromos  hálózatára ( 12V ) és kész ( szerinte ).                 EZ ÓRIÁSI HIBA! Ugyanis a gépkocsi elektromos hálózatában  vannak induktív fogyasztók, úgymint,  ablaktörlőmotor, különböző relék, stb., melynek  kikapcsolásakor néhány tízvoltos, pár  milliszekundum idejű feszültségtüskék  keletkeznek. Ezt a több tízvoltos tüskét a LED  nem viseli el és tönkremegy.   Ezért először biztosítani kell a LED-eknek a  negfelelő tápfeszültségek!   Így biztosítható a hosszú (több tízezer órás)  működési idő!  Na, de most már tényleg következzenek a  képek!  Mindegyik ajtó kapott egy-egy LED-et,  amik megvilágítják a lábteret bent...  és “pocsolya világítás”-ként funkcionálnak  nyitott ajtók esetében. Aztán kerültek LED-ek a  csomagtérajtóba is. Szám szerint 4db.  Ez a 4db LED már jól bevilágít a  csomagtartóba is, pótolván a  kalaptartó felett világító SZOFITA izzó  hiányzó fényét. Ez a 4db csomagtérajtóba rakott LED   jól bevilágítja az IGNIS mögötti részt  is olyan 3m sugaru körben.  Még 4db LED került ezen kívül a  csomagtartóba, hogy teljes legyen a  fényár. Rézi kapott még előre piros  “Lábtérvilágítás”-t is gazdája kérésére.