Minap
észrevettem, hogy amikor megállok az autóval és leveszem a gyújtást a
ventillátor motorja leáll. Ez nagyon furcsa volt, mert itt bent a
városban nem szokott bekapcsolódni a hűtőventillátor.
Megnéztem a
hűtővizet és 2,5 litert tudtam beleönteni a rendszerbe.
Na ez még
furcsább volt. Hová tünt a többi hűtővíz?
Aztán némi
keresgélés után kiderült, hogy a termosztát alumínium házába becsavart
műanyag kivezetések közül az egyik, alul lévő műanyag könyök tőből
letört és a víz nem kicsit folyik belőle.
Megvettem mindent hozzá, amit úgy gondoltam, hogy kelleni fog a javítás
során, mert szervizbe nem akartam vinni a gépsárkányt. Nem volt
"kedvem" hozzá.
A termosztát 30%-os BárdiAutós kedvezménnyel 18665.-fotint volt (a
teljes ára 26665.- forint lett volna), a LOCTITE tömítőanyag 25% -os
BárdiAutós kedvezménnyel 2634.- forint volt (a teljes ára 3513.- forint
lett volna) és a három liter fagyálló 1935 .- forint volt.
Az 5 literes ioncserélt vizet 196.- forintért vettem a METRO áruházban.
Ezen kívül vettem még 3db AWAB csőbilincset az gyárilag felrakott egyszer használatos csőbilincsek helyére 520.- forintért.
A jelentős kedvezményeket a SUZUKI
KLUBOK EGYESÜLETÉNEK klubtagsági kártyájával tudtam
érvényesíteni. Asszem simán megéri klubtagnak lenni, mert a klubtagság egy évre mindössze
2000.- forint, viszont most egyetlen vásárlással a klubkártya
kedvezményt felhasználva 8879.- forintot takarítottam meg.
Nagyon megéri klubtagnak lenni a SUZUKI
KLUBOK EGYESÜLETÉNÉL!
Gondoljatok az évente kötelező olajcserékre, vagy a különféle szűrő
cserékre!
WWW.SKE.HU
Itt már elkezdtem
lebontani az elektronikát a tartókonzolról.
Lehet látni egy
másik csonkot is, ami szintén megadta magát a hibás termosztát
eltávolításánál.
Itt megpróbáltam
eltávolítani a termosztát ház alsó csavarját, de nem sikerült.
Túl kicsi
a hely.
Na ide csak
vékony T40 -es TORX kulcs fér be.
Az
alsó csavart a T40 -es TORX BIT heggyel és a 3/8 -os szárral nem
lehetett kihajtani a felső csavart igen, egy másik, vékony, hajlított
TORX kulcsot kellett választanom az alsó csavar kitekeréséhez.
Na ezzel már könnyedén kijött az alsó csavar.
Az első képen a
termosztát levétele után elém tárult kép látható, a második képen már
letisztítottam a felületet.
Az
első képen a letört, alsó műanyag csonk látható, amin se perc alatt
eltünt a hűtővíz annak ellenére, hogy átmenetileg oda húzattam a
termosztát házához egy gyorskötözővel átmenetileg, ameddig beszereztem
a cseréhez szükséges cuccokat.
A második képen a másik, általam a kivételnél letört csonk látható, már
ez is el volt gyengülve, nem sok kellett, hogy letörjön magától.
Íme az új, FACET tip.
termosztát. A második képen látható, hogy mit lehet látni a termosztát
ház belsejében.
Ezzel
a tömítőpasztával raktam fel az új termosztátot a helyére.
Itt már az új
termosztát a helyén van. A barna valami, az a tömítőpaszta, amit a
felcsavarozásnál kiszorított maga alól a termosztátház.
Itt már a
gumicsövek egymás után felkerültek a helyükre.
Itt már az
akkumulátortartó tálca is a helyén az izzításvezérlővel együtt. Lehet
látni, hogy nagyon kicsi a hely.
A DDiS
motorterében ha leejtek valamit nem esik le, valahol mindig fennakad!
A legvégén
belekerült a motorba az ioncserélt vízzel hígitott fagyálló is.
50% fagyálló + 50% ioncserélt víz, ez így -36 celsiusfokos
fagyáspontnak felel meg.
Íme a készre
szerelt motortér.